Jak reklama multimedialna podbiła rynek?

0
1768
Jak reklama multimedialna podbiła rynek?
fot. meon.pl

Nowoczesna forma reklamy, jaką z pewnością stanowią telebimy, to obecnie najskuteczniejszy sposób dotarcia do odbiorcy. Pełne wykorzystanie potencjału oferowanego przez ten rodzaj nośników wymaga zrozumienia zasad ich działania i poznania mechanizmów, które sprawiły, że media elektroniczne odsunęły w cień tradycyjne środki przekazu. Warto poświęcić chwilę na zaznajomienie z ich specyfiką, czas ten z pewnością zaowocuje podniesieniem wskaźników skuteczności, przy jednoczesnym zachowaniu rozsądnego poziomu budżetów marketingowych.

Wady i zalety ekranów LED

Tablice LED zagościły na stałe we wnętrzach galerii handlowych, hoteli i centrów targowych. Rzeczywiście, te przestrzenie w naturalny sposób tworzą dogodne środowisku zarówno do prezentacji, jak i odbioru treści multimedialnych. Coraz częściej jednak duże ekrany spotykamy także na zewnątrz. Rozwój technologii pozwolił na opracowanie urządzeń odpornych na wpływy atmosferyczne, a umiejętne wykorzystanie możliwości technicznych sprawia, że doskonale sprawdzają się one podczas plenerowych imprez sportowych oraz kulturalnych. Co sprawia, że zyskały tak dużą popularność i stanowią jedno z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych? Czy poza ewidentnymi, łatwymi do wymienienia zaletami mają też wady?

Zacznijmy od tych ostatnich. Zaawansowana technologia wykorzystująca najnowsze zdobycze techniki zazwyczaj oznacza także wysokie koszty. Wynikają one zarówno z potrzeby zainwestowania w sprzęt, jak i z konieczności opłacenia specjalistów dysponujących wiedzą, która pozwoli na pełne wykorzystanie oferowanych możliwości. Obie te pozycje potrafią skutecznie wydrenować kieszeń inwestora, a tym samym ostudzić entuzjazm wywołany wizją nietuzinkowych i atrakcyjnych kampanii.

Na szczęście zakup drogich urządzeń nie jest jedyną drogą prowadzącą do sukcesu. Naprzeciw oczekiwaniom rynku wychodzą firmy oferujące wynajem telebimów. Co ważne, poza samą dostawą ekranów, umożliwiają one także skorzystanie z fachowców doświadczonych zarówno w sferze instalacji, jak i przygotowywania materiałów audiowizualnych. Skorzystanie z takiej oferty to nie tylko gwarancja bezproblemowej realizacji, ale także znaczna optymalizacja kosztów.

Reklama, rozrywka i usługi

Lista zalet jest zdecydowanie dłuższa. Przede wszystkim sama forma prezentacji wykorzystująca ruchome obrazy pozwala na efektywne przyciągnięcie uwagi. W odróżnieniu od reklam statycznych widz ma do czynienia z feerią barw i obrazów, które nie tylko intrygują, ale też angażują. Efektem jest znacznie większa zapamiętywalność przekazu.

Badania wykazują, że ponad 80% obserwatorów zapamiętuje treści prezentowane na ekranach – mówi Krzysztof Kabaciński, specjalista ds. multimediów Grupy MEON. Praktycznie nieograniczone możliwości prezentacyjne oraz możliwość szybkiej zmiany prezentowanych treści oferują nie tylko masowe, ale przede wszystkim skuteczne dotarcie do klienta.

Wspomniana przez eksperta aktualizacja materiałów w czasie rzeczywistym znajduje szczególne zastosowanie podczas imprez sportowych oraz koncertów muzycznych i imprez kulturalnych. W pierwszym przypadku doskonale sprawdzają się też bandy LED, które niezależnie od tego, czy są używane wewnątrz hal i obiektów sportowych, czy też na zewnątrz zawsze gwarantują jasny i przykuwający uwagę obraz. Tam, gdzie potrzebny jest większy format, warto rozważyć ekrany bezszwowe. Połączenie modułowej budowy z dedykowanymi wyświetlaczami o wyjątkowo wąskich ramkach pozwala uzyskać olbrzymią i jednolitą powierzchnię prezentacyjną.

Mówiąc o technologiach multimedialnych, nie sposób nie wspomnieć o ich funkcji użytkowej. Barwny obraz o wysokiej jakości, obsługa wielodotyku i niemal nieograniczone możliwości tworzenia aplikacji stanowią podstawę sukcesu interaktywnych kiosków. Infokioski  możemy spotkać w galeriach handlowych, muzeach, na lotniskach i dworcach, a także na ulicach miast. Najczęściej pełnią funkcję informacyjną i prezentacyjną, choć szeroka gama wariantów zabudowy i praktycznie nieograniczone możliwości konfiguracyjne tworzą nieskrępowane pole do popisu dla reklamodawców, czy też sprzedawców usług.

Nasycony rynek reklamowy stanowi arenę ciągłej walki o klienta. Pozyskanie uwagi odbiorców wymaga wyróżnienia się, a to staje się coraz trudniejszym wyzwaniem. Rozwiązania multimedialne stanowią potężną broń o olbrzymiej sile i zasięgu. Warto przyjrzeć im się bliżej, albowiem ich umiejętne wykorzystanie może przechylić szalę zwycięstwa na stronę kreatywnego reklamodawcy.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ