Jak wygląda praca sekretarki?

0
55
sekretarka

Na temat pracy sekretarki istnieje wiele mitów. Sporo osób uważa, że jest to wyłącznie zawód polegający na parzeniu kawy i odbieraniu telefonów. Prawda wygląda jednak nieco inaczej. Jest to zawód znacznie bardziej odpowiedzialny, niż może się wydawać. Na czym polega praca sekretarki i jakie wymagania musi mieć osoba, która stara się o takie stanowisko? Przekonajmy się! 

Przeczytaj też: https://www.zawody.pl/praca-sekretarki/ 

Czym zajmuje się sekretarka?

Do głównych obowiązków i zadań sekretarki należy zaliczyć między innymi: 

  • rejestrację i organizację wizyt gości oraz ich przyjmowanie,
  • wspomaganie codziennej pracy zespołu
  • odbieranie telefonów, 
  • przyjmowanie i wysyłanie korespondencji firmowej oraz przesyłek kurierskich, 
  • rejestracja korespondencji, 
  • rezerwacja sal konferencyjnych, 
  • prowadzenie kalendarza spotkań, 
  • monitorowanie stanu zaopatrzenia biura i zamawianie artykułów spożywczych oraz biurowych, 
  • współorganizacja imprez i wyjazdów firmowych, 
  • przygotowywanie pism, 
  • analiz, 
  • raportów i korespondencji dla przełożonych, 
  • obsługa oraz archiwizacja dokumentacji, 
  • rejestracja umów, 
  • dbanie o prawidłowy przepływ informacji w firmie, 
  • udział w spotkaniach,
  • przygotowywanie sprawozdań z ich przebiegu.

Jakie są wymagania, żeby zostać sekretarką?

Do głównych wymagań zalicza się przede wszystkim pewne umiejętności zarówno twarde jak i miękkie. Należą do nich: komunikatywność i umiejętność pracy w zespole, doskonała organizacja pracy i samodzielność, wysoka kultura osobista i pozytywne nastawienie do ludzi, radzenie sobie w pracy pod presją czasu i odporność na stres, dokładność i dbałość o szczegóły, zdolności analityczne, inicjatywa i zaangażowanie w wykonywaniu obowiązków, łatwość w budowaniu i podtrzymywaniu przyjacielskich relacji ze współpracownikami oraz klientami, uczciwość i rzetelność, wykształcenie średnie lub wyższe kierunkowe (np. administracja), znajomość języka obcego (w mowie i piśmie), znajomość pakietu MS Office oraz urządzeń biurowych, prawo jazdy kat. B, znajomość zasad pisowni i łatwość w prowadzeniu, korespondencji.

Zobacz też: http://antycenzor.pl/sekretarka-ile-zarabia/ 

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ