Zmień nawyki i jedzenie na lepsze

0
120
Zmień nawyki i jedzenie na lepsze

Wiele osób czeka z utęsknieniem na lato, wyjeżdżamy wtedy na wakacje i eksponujemy swoje ciała w południowym słońcu. Wiosną ludzie pragną zmian, dlatego to idealny czas, aby wprowadzić swoje postanowienia w życie. Najczęściej chcemy zrzucić parę kilogramów oraz wyrzeźbić swoje ciało, nic w tym dziwnego, lubimy się podobać sobie oraz innym. Taka motywacja jest dobra, ważne jednak, aby w całym procesie odchudzania znaleźć też nutkę zabawy i przyjemności. Katowanie się dietami oraz intensywnymi ćwiczeniami fizycznymi nie przynosi upragnionych rezultatów, zdarza się, że po tygodniu takiej udręki jesteśmy bardzo zmęczeni i zrezygnowani. Zasiadamy wtedy przed telewizorem z paczką chipsów i z czteropakiem. Dajemy sobie dzień dyspensy, a później mamy wyrzuty sumienia i bardzo trudno wrócić nam do swoich postanowień. Praca z ciałem oraz z umysłem może wyglądać inaczej, a nawet powinna. Nie ma diety cudownej, warto o tym wiedzieć. Wszystkie diety, które reklamowane są jako „jedyne-prawdziwe” są bzdurą. Liczyć powinno się jedynie zdrowe i holistyczne podejście do ciała oraz do umysłu człowieka. Należy znać kilka zasad zdrowego żywienia, które pozwolą nam osiągnąć sukces oraz w nim pozostać – a to największa wartość. Co z tego, że przez trzy miesiące będziemy na diecie Duckana, skoro po tym czasie wszystko wróci do normy. Zaczniemy jeść słodycze oraz niezdrowe posiłki, które serwują nam restauracje szybkiej obsługi. To błąd, poza tym dieta białkowa bardzo obciąża organizm, przede wszystkim nerki. Nie jest polecana przez lekarzy oraz przez dietetyków. Tak samo dieta kopenhaska, polega ona na spożywaniu bardzo małych ilości kalorii, robimy zbyt długie posty, po pewnym czasie możemy odczuć, że nasz organizm jest źle odżywiony, zaczynają wypadać nam włosy, łamią się paznokcie i często mamy kłopoty ze zdrowiem psychicznym. Nie katujmy naszych organizmu restrykcjami, podejdźmy ze zdrowym rozsądkiem do odchudzania. Lepiej jest kupować wyłącznie organiczne jedzenie. Wpłynie to doskonale na nasze samopoczucie oraz na wagę. Odchudzanie jest drogą oraz celem. Dieta powinna zmienić się na dobre, ale musimy dawać sobie czas i miejsce na małe grzeszki, w ten sposób nie popadniemy w panikę na widok tortu urodzinowego u cioci na imprezie. Po prostu zjemy kawałek bez wyrzutów sumienia. Nasza dieta powinna zawierać więcej mniejszych posiłków, rano jemy śniadanie i po trzech godzinach nasz organizm jest gotowy na przyjęcie kolejnej porcji kalorii. Później jemy obiad, po trzech godzinach możemy przekąsić podwieczorek. Każde następne danie powinno być mniej kaloryczne, na noc nie objadamy się białkiem oraz tłuszczami. Poleca się zjeść porcję węglowodanów złożonych. W ten sposób zapewniamy sobie zdrowy i spokojny sen. Dostarczamy również odpowiednią ilość aminokwasów, zwłaszcza tryptofanu. Ten aminokwas uczestniczy w produkcji serotoniny. To bardzo ważny neuroprzekaźnik, kontroluje on uczucie głodu oraz sytości, wpływa na nasze poczucie zadowolenia oraz na dobry sen. Dbamy także o zioła w naszej diecie, na pewno należy używać wiele przypraw, poprawiają one przemianę materii i wpływają na oczyszczanie organizmu z toksyn. Warto zainteresować się kurkumą, cynamonem oraz kakao. To trzy najbardziej przeciwzapalne przyprawy, które oferuje nam za niską cenę matka natura.

www.miss-fit.pl

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ