Tłuszcze w diecie – o co chodzi?

0
21

Tłuszcz, mimo że źle się kojarzy i większość specjalistów mówi o jego unikaniu, jest niezbędny dla naszego organizmu do prawidłowego funkcjonowania. To właśnie tłuszcz pozwala na wchłonięcie się takich witamin jak A, D, E, K. jednak powinniśmy wiedzieć, które wybierać. Tłuszcze są źródłem kwasów tłuszczowych nasyconych i nienasyconych i to ich proporcje decydują jaki rodzaj tłuszczu jest korzystny dla naszego organizmu. Rośliny dostarczają jedno i wielonienasyconych kwasów tłuszczowych. To właśnie one sprawiają, że głównym źródłem tłuszczu w naszej diecie powinny być płynne oleje roślinne. Kwasy omega to niezbędne wielonasycone kwasy tłuszczowe, które dzielimy na dwie frakcje Omega – 3 i Omega – 6. Omega – 3 znajdziemy w oleju lnianym, rzepakowym i sojowym, w orzechach włoskich. Omega – 6 w oleju sojowym, słonecznikowym, krokoszowym, z pestek winogron. Wielonasycone kwasy tłuszczowe pochodzące z roślin wchodzą w skład błon komórek naszego ciała, obniżają poziom złego cholesterolu, a podwyższają dobry, chronią nasz układ krwionośny, sa prekursorami do syntezy hormonów. Ich brak w naszej diecie może powodować między innymi zmiany skórne, wypadania włosów, obniżenie odporności. Tłuszcze powodują sytość, sprawiają że zjedzone potrawy dłużej się trawią. Duże spożycie tłuszczu wprowadza organizm w stan ketozy, a to z kolei hamuje apetyt. Należy unikać tłuszczy trans. Tłuszcze trans są to tłuszcze powstające podczas obróbki nienasyconych kwasów tłuszczowych. Jest to przede wszystkim żywność przetworzona, fast – food’y, gotowe dania, wszelkiego rodzaju słodycze, margaryna i utracone oleje roślinne. Takie produkty unikaj szerokim łukiem!

www.suplementyzdrowia.pl

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ