Jak zaprojektować piękne i funkcjonalne opakowanie produktowe?

0
169
projektowanie opakowań

Dobre opakowanie produktu jest bardzo ważne. W końcu potencjalny klient najpierw właśnie zauważa opakowanie. Jednak projektowanie opakowań nie może opierać się jedynie na zrobieniu wyróżniającego się opakowania. Ważna jest również funkcjonalność. A wcale nie jest tak łatwo połączyć oba te aspekty. Poniżej przedstawiamy garść rad, które pomogą w procesie projektowania opakowań.

Projektowanie opakowań to stawianie na minimalizm!

Trend na minimalizm od wielu lat króluje, jeśli chodzi o design. Aby zrozumieć, czym naprawdę jest minimalizm, to warto cofnąć się do jego założeń – jest to trend w sztuce z przełomu lat 60. i 70. W kontekście projektowania opakowań minimalizm to przede wszystkim oszczędność formy. Niekiedy wystarczy samo biało pudełko w logo firmy. Idealnym przykładem stosowania minimalistycznych opakowań jest firma Apple. Mimo, że opakowanie jest bardzo oszczędne w formie, to jest ono już klasyczne i stanowi znak rozpoznawczy firmy.

Minimalizm w projektowaniu opakowań świetnie sprawdza się w przypadku firm odzieżowych.

Podczas projektowania opakowań zwracaj uwagę na detale

Czy klienci zwracają uwagę na najmniejsze detale? Oczywiście, że tak! Dodatkowo detale powinny być użyte w sposób bardzo świadomy. Powinny współgrać ze sobą i być spójne z wizą marki oraz logiem. Dodawanie detalów świetnie sprawdza się podczas projektowania etykiet. Na rynku piw można zauważyć silny trend na etykiety pełne kolorowych ilustracji z wieloma szczegółami. Szczególnymi upodobaniami cieszą się wzory kwiatowe i zwierzęce.

Postaw na ekskluzywne opakowania!

Marki, które chcą kojarzyć się z luksusem i/lub posiadają w swojej ofercie luksusowe przedmioty, powinny szczególnie postawić na luksusowe opakowania. Ale co to dokładnie znaczy – jak opakowanie może być luksusowe? Oprócz odpowiedniego designu, ważny jest również materiał, z którego wykonane jest opakowanie. Nie może być to najtańszy szary karton. Świetnie sprawdzają się opakowania ze specjalnymi tłoczonymi elementami, które stwarzają wrażenie wyjątkowości produktu i opakowania.

Niestandardowy wymiar opakowania

Oprócz wykorzystania niestandardowych wykończeni, warto również pomyśleć nad niestandardowych formach opakowania. Najlepiej sprawdzą się do tego opakowania kartonowe, które mogą być wycinane na wymiar. Użycie pudełka o niestandardowym kształcie zapewni odczucie wyjątkowości i staranności dla klienta. Dodatkowo może niekiedy przełożyć się na znaczące oszczędności dla producenta.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ